21 juli 2015 Väjern – Trollhättan (118km) - Reisverslag uit Trollhättan, Zweden van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu 21 juli 2015 Väjern – Trollhättan (118km) - Reisverslag uit Trollhättan, Zweden van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu

21 juli 2015 Väjern – Trollhättan (118km)

Door: Lorette

Blijf op de hoogte en volg Johan&Lorette

21 Juli 2015 | Zweden, Trollhättan

Wakker worden van de regendruppels die ineens in grote getalen naar beneden vallen… een goede reden om lekker uit te slapen. Zo gezegd, zo gedaan! We hebben immers geen haast. Rond het middaguur verlaten we het regenachtige Väjern. Die regenbui houdt stug aan, ook als we richting Kungshamn rijden. Het stadje lijkt ons prachtig maar we rijden snel door. Wát een water komt er naar beneden!

We rijden noordwaarts via de 171 en dan via de 162 naar de E6. Het uitzicht is niet fraai. Een grijze lucht en de ruitenwissers aan het werk… We volgen de E6 richting Uddeval en we verbazen ons echt, want het is ongekend druk op straat. Bij de afslag van een groot winkelcentrum staan we zelfs in de file! Vanaf Uddeval rijden we de 44 op richting Trollhättan. Ook hier is het niet droog. Maar dit wisten we en daarom hebben we ook zo’n lekker rustig reisdagje ingebouwd.

In Trollhättan slaan we bij een Systembolaget een beetje bier in. Johan is (eindelijk) door zijn Grolsch-voorraad. Daarna zetten we de camper op camperplek Trollhättan (toepasselijke naam) (N58.265351 E12.266256) en waarachtig, als wij daar stoppen houdt het ook op met regenen! We eten eerst een broodje en lopen dan naar de naastgelegen sluis. De boel een beetje verkennen. De sluis heeft een enorm hoogteverschil. Maar, als we verder lopen zien we dat dit niet de enige sluis is. Want er zijn er nóg drie! Hier worden door de schepen in totaal een hoogte van wel 32 meter overbrugd.

En denken we eerst nog dat het louter pleziervaart is, nou daar hebben we ons toch ook in vergist. Want net als we naar de camper willen lopen komt er een enorm schip aan dat net in de sluis past. Zeer indrukwekkend hoe zo’n gevaarte binnenvaart en daarna tientallen meters zakt.

Behalve rondneuzen een paar leuke caches loggen doen we hier weinig vandaag. Heerlijk ontspannen, beetje kijken, en vooral: genieten! Want het is de rest van de middag lekker droog gebleven en de temperatuur is weer iets gestegen. En morgen gaan we in alle rust Trollhättan verder verkennen.

• 21 Juli 2015 - 23:10

Deborah:

Google Maps zegt dat het van mijn locatie (THUIS) naar Trollhätan nog1000 km (lees 998km) is whoehahaha.
    Jullie komen alweer gevaarlijk dichtbij.
    De Grolschvoorraad op is ook niet best, hadden we het gisteren nog over op oma's verjaardag. Wat knap dat hij er nog niet door heen WAS!! Hahaha jammer pap, betekend snel weer thuiskomen! Hier staat eentje die roept... hoor je hem??!
    Xxxxxxxxxxxxxxxx

• 22 Juli 2015 - 17:25

Lorette En Johan:

nog eventjes geduld! We genieten nog met volle blikken! Eh.... Teugels bedoelen we!!!! Haahahaha. Tot zondag meisje! XXX

Johan&Lorette

Reis Noordkaap 2015 (deel 2) Hierbij het tweede deel van onze reis naar de Noordkaap. Het vorige deel van het dagboek kun je vinden op noordkaapjohanlorette.waarbenjij.nu. We hopen dat jullie gezellig met ons meereizen en kunnen meegenieten van onze vakantie! hartelijke groeten van ons tweetjes

Actief sinds 10 Juli 2015