17 juli 2015 Hov (0km) - Reisverslag uit Fluberg, Noorwegen van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu 17 juli 2015 Hov (0km) - Reisverslag uit Fluberg, Noorwegen van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu

17 juli 2015 Hov (0km)

Door: Lorette

Blijf op de hoogte en volg Johan&Lorette

17 Juli 2015 | Noorwegen, Fluberg

Als we de gordijnen open trekken is de lucht strak blauw. Jawel, dat wordt genieten vandaag! De temperatuurmeter is echter om 10 uur nog niet op peil want die geeft nog maar 9 graden aan. Maar we hebben geduld en het duurt nog even en rond het middaguur is het heerlijk warm! Johan durft het zelfs aan om na de lunch samen met Hans een duik in het meer te nemen. Binnen een minuut staat Johan weer op de kant; het water is slechts 12 graden! Maar het maakt niet uit; op deze prestatie moet gedronken worden!

Ik kies voor een tochtje met de kano en peddel richting het midden van het meer. Tenminste, zo lijkt het, maar ik ben volgens mij nog niet op een kwart. Het meer is breder dan ik denk maar het is werkelijk op en top genieten. Alleen maar een zacht briesje en de golfjes, wat wil een mens nog meer! We kruipen deze middag in de warmte van de zon kweken zelfs een kleurtje op onze melkwitte benen. Luna kruipt van de zon in de schaduw en weer terug. De warmte en de rust doet ons allen goed. Lara, het hondje van Hans en Alie is ook al zo rustig. Het lijkt wel of de rust van Luna besmettelijk is! Of ze heeft gisteren een beetje te veel achter de bal gerend, dat kan ook nog :-) Johan en Hans presteren het zelfs om nóg een keer in het meer te duiken! Wát een feest!

Het is weer supergezellig met Hans en Alie. ’s Avonds eten we samen een bord nasi en een ijsje als toetje. Wát een verwennerij! Als het na het avondeten weer tijd is voor de lange broek en de warme trui steken Hans en Johan het kampvuurtje aan. De zon is achter een wolkendekje gekropen maar het is praktisch windstil. Aan dit vuurtje warmen we ons de rest van de avond. En aan de koffie. En zo….

Johan&Lorette

Reis Noordkaap 2015 (deel 2) Hierbij het tweede deel van onze reis naar de Noordkaap. Het vorige deel van het dagboek kun je vinden op noordkaapjohanlorette.waarbenjij.nu. We hopen dat jullie gezellig met ons meereizen en kunnen meegenieten van onze vakantie! hartelijke groeten van ons tweetjes

Actief sinds 10 Juli 2015